Yol, tatillerden önce yerli turizmde çeşitleniyor

AA
Yaratılış Tarihi: 03 Haziran 2025 13:24
Oya Narin, Türkiye Turizm Yatırımcıları Başkanı.
Her yıl turizm alanındaki etkisini artıran iç pazar için, Eid al -dha gibi özel dönemler büyük önem taşımaktadır. Özellikle, yerli turistlerin tatilde olduğu bu dönemler, turizm çeşitliliğine olan talebi de artırır.
Küresel turizm altyapısı sayesinde her gün stratejik önemini artırarak, yerli turizm, Türkiye'nin turistik hedeflerine katkıda bulunmada belirleyici bir rol oynamada önemli bir alandır.
AA'nın muhabirini değerlendiren Oya Narin, yaz sezonunun başında yardım al -ADHA'nın tesadüfünün hem uluslararası hem de ulusal pazarda eşzamanlı hareketlilik yarattığını söyledi.
Narin, sektördeki bu hareketlilik ahlaki olarak ifade edildi, “2024'te 62 milyon ziyaretçi ve Türk turizminin tarihsel bir başarısıyla 60,5 milyar dolar gelir, 2025 sezonu güçlü bir başlangıç yaptı. Sayın Başkan, yılın ilk yarısında 64 milyar dolar, yılın ilk yarısında 64 milyar dolar, seyahat hareketliliğini açıkladı.
Yardımın önündeki rezervlerde, özellikle Bodrum, Çeşme, Marmaris, Fethiye, Kamer, Kemer, Belek ve Alarya, Aegee ve Akdeniz kıyıları gibi, yüksek istihdam seviyeleri gibi.
Narin, bu eğilimin sektördeki sürdürülebilir ve dengeli büyüme açısından önemli olduğunu ve iç turizmin sektör için tamamlayıcı bir rol haline geldiğini ve büyümeyi destekleyen giderek daha stratejik bir unsur haline geldiğini söyledi.
“12 aylık iç pazarın yayılması büyük önem taşıyor”
İç pazarın önemli boyutlara ulaştığını ilan eden Narin, “2024'te iç pazarda 67 milyon yolculuk ve 12,8 milyar avro.
Narin, bu dönüşümdeki sayısallaştırmanın etkisinin çekici boyutun dikkatini çektiğini vurguladı.
“Geleneksel seyahat acenteleri tarafından sunulan güvene dayanan deneyim ve hizmetlere ek olarak, çevrimiçi seyahat acenteleri için oryantasyon artıyor. Bu platformlar, bu platformlar, karşılaştırmalı içerik ve esnek rezervasyon fırsatları sayesinde farklı profillerdeki tatilciler için erişilebilir çözümler sunuyor.
Küçük gruplarla seyahat etmek, doğa ile iç içe geçmiş, kişiselleştirilmiş deneyimler ve iç pazarın mevsimsel bağımlılıktan 12 aya yayılması gibi kriterler gibi kriterler gibi çevresel hassasiyetler büyük bir potansiyele sahiptir. Bu bağlamda, yerli turizmin daha fazla önem ve desteklenmesi gereken bir alan olduğunu kolayca söyleyebiliriz. Yerel kalkınmayı destekleyen sürdürülebilirlik ilkesine dayanan yatırımların açılması, sektörümüzün geleceği için çok değerlidir. “
“Turistlerle tanışan seviyelerde bir yoğunluk bekleniyor”
Türkiye Otelciler Derneği başkanı Müberra Eresin, Eid al -adha sırasında turistleri tatmin edecek seviyelerde bir yoğunluk beklediğini iddia etti.
Eresin, özellikle yerli tatilciler açısından resmi tatil süresini uzatma beklentisinden önce sektördeki tatillerden önce, turist hareketliliği yaşanacaktır.
İstanbul, özellikle şehrin metropolitindeki şehrin otellerinde, bu partinin son dönemlerinde olduğu gibi Eresin Eresin yerli tatilciler için daha sakin bir dönem için, “bu oteller esas olarak kalmalıdır.
Eresin, Anadolik şehirler için 2-3 günlük kısa kültürel tur ve İstanbul'a yakın alternatif turistik yerler, parti sırasında önemli bir yoğunluk olabilir, çünkü Vizesi olmayan birkaç tur, Vizenin Yunanistan'daki bazı adalara olan talebin kapısına uygulanması nedeniyle talebi artırabilir.
Eresin, halkı sahte web sitelerine karşı düzenli olarak uyardığını söyledi:
“Özellikle çevrimiçi rezervasyon süreçlerinde sahtekarlık vakalarında bir artış gözlemliyoruz. Seyahat planlaması sırasında dikkatli ve bilinçli olarak tedavi edilmesi büyük önem taşımaktadır. Tatil planı seyahat acentesi veya tur operatörü aracılığıyla gerçekleştirilirse, bu kurumların güvenilirliği bu kurumların güvenilirliğinden emin olmalıdır.
Eresin, çevrimiçi bir rezervasyondan sonra, konuklar rezervasyonlarının geçerliliğini ve ayrıntılarını kontrol etmek için doğrudan ilgili otelle iletişime geçer.
Otellerin ve seyahat şirketlerinin web sitelerinin tek tek kopyalanabileceğini belirten Eresin, sözlerini aşağıdaki gibi tamamladı:
“Ne yazık ki, bu yanlış siteler, arama motorları veya sosyal medyadaki reklamlar yaygın olarak tanıtılmaktadır. Özellikle arama motorlarındaki en iyi sıralarda, reklamlara dikkat etmelidirler. Bu sitelerdeki düşük fiyatların ardından, finansal kayıpları takiben, daha fazla masrafla kredi kartıdaki kopyalar ve kayıplar.