Güncel Haberler

Öğün atlayan çocuklarda algılama düşüklüğü görülüyor – SAĞLIK

Okul çocukları öğün atlamayı severÖğün atlayan çocuklarda algıda azalma görülüyorUzmanlar, çocuğun okula başlamasıyla birlikte özellikle akran etkileşimi nedeniyle yeme alışkanlıklarının değiştiğine dikkat çekerek, okul yemek hizmetlerinin çocukların gelişimini desteklemeyi ve sağlıklı beslenme alışkanlığını kazandırmayı hedeflemesi gerektiğini söylüyor. Öğün atlamanın okul çağındaki çocuklarda çok yaygın görülen bir yeme davranışı olduğunu belirten Beslenme Uzmanı Funda Tuncer, şöyle konuştu: “Okul çağındaki çocuklarda en sık atlanan öğün kahvaltıdır ancak öğleden sonra okula giden öğrencilerin bu öğünleri atladıkları da rapor edilmiştir. öğle yemeğini de atla.” dedi. Tuncer, öğün atlayan, özellikle de kahvaltı yapmayan çocuklarda konsantrasyon ve algı zayıflığı, dikkat dağınıklığı, öğrenme güçlüğü, baş ağrısı, baş dönmesi gibi sorunların görüldüğünün bildirildiğini kaydetti.Üsküdar Üniversitesi Beslenme ve Diyetetik Bölümü Öğretim Üyesi Funda Tuncer, çocukların okul dönemindeki beslenme alışkanlıkları konusunu değerlendirdi.Beslenme çocukların zihinsel gelişiminde önemli bir faktördürObezite, yeme bozuklukları ve sağlıksız beslenme alışkanlıklarının çocukluk döneminde 100 milyondan fazla kez görüldüğünü ve bunun fiziksel ve psikososyal sağlık üzerindeki olumsuz etkilerinin endişe verici olduğunu belirten Tuncer, şöyle konuştu: “Beslenme Büyüme, gelişme için önemli faktörlerden biridir. ve yaşamın ilerleyen aşamalarında sağlıklı bir yaşam sürmek.” Çocukların zihinsel gelişiminde ve akademik başarısında da temel bir faktördür.” dedi.Çocuk okula başladığında alışkanlıkları da değişir.Çocuğun okul öncesi dönemdeki yeme alışkanlığının ailenin beslenme alışkanlığının bir yansıması olarak geliştiğini kaydeden Tuncer, şöyle konuştu: “Ancak çocuk okula başladığında akran etkileşimi, yiyecek seçme özgürlüğü ve beslenme hizmetleri gibi faktörlerle yeniden şekillenir. Bu anlamda öğün atlamak veya düzensiz beslenmek, yağ ve şeker içeriği yüksek gıdaların sağlıksız kabul edilmesi ve gıdaların hazırlanmasında, pişirilmesinde veya saklanmasında hatalar yapılması gibi durumlar ortaya çıkmaktadır. Bu durumlarla başa çıkabilmek için önemlidir. Ailelerin ve çocukların, özellikle de okuldaki öğretmenlerin sağlıklı gıda seçimi konusunda bilinçlendirilmesi gerektiğini, ayrıca okullarda satılan gıdaların sağlıklı yöntemlerle hazırlanması, yağ ve şeker oranı yüksek gıdaların satışına ilişkin düzenlemelerin yapılması gerektiğini ifade etti.Aileler öğle yemeğinin kalitesine dikkat etmeli Okul yemek hizmetinin çocukların gelişimini desteklemeyi ve sağlıklı beslenme alışkanlığını kazandırmayı hedeflemesi gerektiğini anlatan Tuncer, şöyle devam etti: “Özellikle çocukların beslenme kalitesinin artırılması ve besinlerde çeşitlilik sağlanması gerekiyor. Bu nedenle çocuklara öğle yemeği servisi yapılıyorsa ailelerin beslenme hizmetlerinin kalitesine dikkat etmesi gerekmektedir. Okul kantinleri de bu kapsamda değerlendirilecek yerlerdir. Sağlıksız yiyeceklerin varlığı çocuğun yiyecek seçimlerini büyük ölçüde etkileyeceğinden, sağlıklı yiyecekler bulunmalı ve mümkün olduğunca sağlıksız yiyecekler satılmamalıdır.”Beslenme çantasına ne konur?Okullarda yemek servisi olmadığında ailelerin yapması gerekenlere değinen Tuncer, evde uygun pişirme ve saklama teknikleri kullanılarak sağlıklı besinlerin beslenme çantasına eklenmesi gerektiğini, çocuğun günlük tüketmesi gereken besin gruplarının sebze gibi olduğunu söyledi. Besin çeşitliliğinin sağlanması için paketli öğle yemeğinde meyve, süt ürünleri ve tam tahılların yer alması gerektiğini ifade eden Tuncer, atıştırmalıklar için hazırlanacak atıştırmalıkların ikinci derecede tam tahıllı ürünler, yağlı tohumlar ve meyvelerle çeşitlendirilmesinin tavsiye edilebileceğini belirtti. hangi çocukların onlardan hoşlanacağını.Öğün atlandığında baş ağrısı, baş dönmesi gibi sorunlar ortaya çıkar.“Öğün atlamak okul çağındaki çocuklarda çok yaygın bir yeme davranışıdır. “Bu davranış nedeniyle vücudun besin ihtiyacının diğer öğünlerle karşılanması zorlaşıyor ve yetersiz beslenmeye neden oluyor.” Tuncer şöyle devam ediyor: “Okul çağındaki çocuklarda en sık atlanan öğün kahvaltıdır ancak öğleden sonra okula giden öğrencilerin öğle yemeğini de atladıkları bildirilmektedir. Kahvaltı, bir önceki öğünden sonra açlığın 10-12 saat sürmesini sağlamak ve sabah okula giden çocukların öğrenme, konsantrasyon gibi zihinsel süreçlerine enerji sağlamak açısından önemlidir. “Öğün atlanması ve özellikle kahvaltı yapmayan çocuklarda konsantrasyon ve algının düşük olduğu, dikkat sürelerinin kısa olduğu, öğrenme güçlüğü yaşadıkları, bazı çocuklarda ise baş dönmesi, baş dönmesi gibi sorunlar yaşandığı bildirildi. “Çocuklar neden öğün atlıyor?Öğün atlama nedenlerine dikkat çeken Tuncer, şunları söyledi: “Öğün atlama nedenleri arasında zaman yetersizliği, çocuğun iştahsızlığı ya da geç kalma korkusu gibi nedenler yer alıyor. Bu bağlamda öğün atlamamak için çocuğun yemeklerinin önceden hazırlanması ya da pratik bir şekilde hazırlanıp tüketilebilecek sağlıklı besinlerin tercih edilmesi önerilebilir. İştahsızlık ya da zaman sorunu olduğu durumlarda çocuğun bu yemeği yanında taşıması ve en kısa sürede tüketmesi yararlı olacaktır.” Okullarda öğrencilere çeşitli yemek seçenekleri ve olanaklar sunulduğunu ifade eden Öğün atlamamak için son dönemde Tuncer şunları söyledi: “Bu kapsamda okullarda yemek servisinin yanı sıra öğrencilerin okullarda yiyecek satın alabilmeleri için yemek alternatifleri de sunuluyor. Ayrıca çocukta da gelişme sağlanarak bu sorun çözülecek. Öğün atlamanın sonuçları ve öğün yemenin önemi konusunda farkındalık” dedi.Okul kantinlerinde de sağlıksız yiyecekler varOkul çağındaki çocukların sağlıklı beslenmesinde nelerin etkili olduğunu anlatan Tuncer, şunları söyledi: “Okul yemek hizmetlerinden sorumlu kantin ve kantinlerde sağlıksız yiyecek türlerinin bulunmaması, sağlıklı beslenme açısından büyük fayda sağlayacaktır. Aslında bu konuyla ilgili çalışmalar ulusal bazda yapılıyor. Okul yönetimlerinin de bu konuyu titizlikle ele alması gerekiyor. Ancak özellikle kantinlerde sağlıklı besinlerin yanı sıra sağlıksız yiyecek alternatifleri de varlığını sürdürüyor. Bu bağlamda çocuk ve ailesinin, özellikle de öğretmenlerinin yiyecek seçimi konusunda bilinçli olması gerekmektedir. Bu farkındalığın geliştirilmesi için okullarda beslenme eğitimi düzenlenmelidir. “Okullarda beslenme eğitiminin sadece okul müfredatını kapsaması yeterli değil.” Beslenme eğitimi programlarının aynı zamanda aile işbirliği ve okul ortamının (kantin, kafeterya) yeterli şekilde düzenlenmesini de içermesi gerektiğini belirten Tuncer, sözlerini şöyle tamamladı: “Mesela okulun bazı alanlarında ve özellikle beslenme hizmetlerinin verildiği yerlerde. Sağlandığında, sağlıklı gıdaların seçimine ilişkin ilginç özetler ele alınmalıdır.” Öğrencinin bu tercihe ilişkin davranışına katkı sağlamak amacıyla bilgi içeren şekil ve tabloları asabilirsiniz. Çocuğun yiyecek seçiminde sağlıklı davranışın sağlanmasında aileler de büyük önem taşıyor. “Çocuklar hangi yemeği seçmeleri gerektiğini ve neden seçmemeleri gerektiğini aile ortamında uygulamalı olarak görürlerse bu durum çocuğun sağlıklı besin seçme davranışına olumlu katkı sağlayacaktır.”
Kaynak: (guzelhaber.net) Güzel Haber Masası

—–Sponsorlu Bağlantılar—–

—–Sponsorlu Bağlantılar—–

—–Sponsorlu Bağlantılar—–

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
gaziantep bayan escort antep escort