Güncel Haberler

Google, Birleşik Krallık’taki şirketlere yapılan yanlış yorumları tespit etmek için önlemler alacak

CMA tarafından yayınlanan bir beyanda Google, Birleşik Krallık’taki şirketlerin yanlış revizyonları ile yıldızların başlıklarında bir artış durumunda ceza verecek ve cezalara tabi tutulacak. Ayrıca, Google’ın “bildirim” ile ilgili yanlış yorumları kaydedilecektir.

Beyanname, Google’ın yanlış yorumları tanımlamak ve hızlı bir şekilde kaldırmak için geliştirilen süreçleri uygulayacağını belirtir. Ayrıca, yanlış yorumlardan yararlanan şirketlerin ve bu yorumları yazan kişilerin onları cezalandırmaya taahhüt ettiği bildirilmiştir.

CMA soruşturmasını takiben Google, bu soruşturmada bu değişiklikleri kabul etti, bu soruşturma, Google’ın yanlış yorumlama faaliyetlerine dahil olan yanlış yorumlama faaliyetlerinin kaldırılması, şüpheli ve özet olmayan davranış modellerini tespit etmek ve kaldırmak için yanlış yorumlar başlatılmıştır. Yanlış yorumların uygulanmasına.

Bildirge, çevrimiçi yorumların tüketici giderleri üzerinde büyük bir etkisi olduğunu ve CMA masraflarının her yıl bu yorumlardan etkilendiğini vurguladı. Ayrıca, tüketicilerin yüzde 89’u bir ürün veya hizmetin incelenmesi sırasında müşteri yorumlarını kullanır.

Google, yanlış yorumları tespit etmek ve kaldırmak için sıkı adımlar atacak

Beyanname, Google’ın yanlış yorumları tespit etmek ve kaldırmak için sıkı adımlar atacağını belirtiyor.

Birleşik Krallık’ta, yanlış veya yanıltıcı yorumlar yazan kişilerin yorumları ortadan kaldırılacak ve yeni yorumlar bir beyanda yasaklanacak, yanlış yorumlarla yıldız başlıklarını artıran şirketlerin profillerinin ve yorumlama işlevi olduğunu söylediler. Bu şirketlerin devre dışı bırakılacağı. Tekrarlanan ihlaller, bu faaliyetlerdeki tüm yorumlar 6 ay veya daha uzun bir süredir ortadan kaldırılacaktır.

Tüketiciler, raporlama mekanizmasının kurulacağına dair bir beyanda yanlış yorumları kolayca rapor edecekler, ayrıca teşvikler karşılığında yazılan yorumların bu mekanizma sayesinde hızlı bir şekilde rapor edilebileceğini bildirmiştir.

Google imzalanan taahhütlere uyuyorsa denetlenecektir

Beyanname, Google’ın imzalanan taahhütlere saygı gösterip göstermeyeceğini incelemek için 3 yıl boyunca bir CMA raporu sunacağını belirtiyor. Buna ek olarak, dijital pazarlar bu yıl yürürlüğe girmeli, rekabet ve tüketici yasası ve CMA tüketicileri yasaları mahkemeye çıkmadan ve şirketleri küresel cironun yüzde 10’una kadar ihlal etmeden mahkemeye çıkmadan belirlenebilir.

CMA’nı Amazon’a benzer bir soruşturmaya devam etti ve gelecekte güncelleme soruşturmada güncellenecek.

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu