Güncel Haberler

Kamu Denetçiliği Kurumu’na geçen yıl 19 bin 317 başvuru yapıldı

KDK yıllık raporuna göre, hukukun üstünlüğünü sağlamak, iyi yönetim ilkelerini oluşturmak, sorumluluk anlayışıyla hareket etmek amacıyla TBMM’ye bağlı bir denetim mekanizması olarak 2013 yılından bu yana faaliyet gösteren KDK, halka karşı ve hakkaniyet esasına göre 2023 yılında KDK’ya üye olarak atanacaktır. 19 bin 317 başvuru yapıldı.

Geçen yılki başvurular da dahil olmak üzere 11 yıllık dönemde kuruma yapılan toplam başvuru sayısı 226 bin 720’ye ulaştı.

Geçtiğimiz yıl KDK, 2022’den itibaren aktarılan dosyalar da dahil olmak üzere 21 bin 81 şikayet talebini inceledi; Bunlardan 19 bin 289’una karar verdi.


2 bin 364 dava dostane bir şekilde çözüldü

“Dostça Çözüm Kararı” ile tavsiye kararına gerek kalmadan sorunlara çözüm üreten ve vatandaşların adalete hızlı erişimine katkı sağlayan KDK, geçen yıl 2 bin 364 davayı dostane bir şekilde çözüme kavuşturdu. Kurum, 2013 yılından bu yana toplam 18.225 başvuruyu “uzlaşıya dayalı ve dostane” çözümlerle sonuçlandırmıştır.

Kurum, geçen yıl yapılan başvuruların 1.384’ünde öneride bulunurken, 588 başvuruyu kısmen tavsiye etti, 588’ini ise kısmen reddetti. Diğer itirazlarda ise gözden geçirilemezlik, birleştirme, erteleme ve dostane çözüm yönünde görüşler dile getirildi.


En çok şikâyet memur rejimiyle ilgiliydi

KDK’ya yapılan başvuruların tematik dağılımına bakıldığında geçen yıl en fazla şikayetin memur rejimiyle ilgili olduğu görülüyor. Bu alanda kuruma yapılan 4 bin 995 başvuru, geçen yılki başvuruların yüzde 25,86’sını oluşturdu. Kamu personel rejimine ilişkin soruları adalet, savunma ve milli güvenlik, iş ve sosyal güvenlik, yerel yönetimlerin yürüttüğü hizmetler, eğitim, gençlik ve spor, ekonomi, maliye ve mali konular takip ediyor.

Enstitüye yapılan başvuruların yüzde 29,95’i 35-44 yaş aralığındaki kişiler, yüzde 29,04’ü ise 25-34 yaş aralığındaki kişiler tarafından yapıldı. En fazla talep sırasıyla Marmara, İç Anadolu ve Ege bölgelerinden geldi.


Önerilere uyum oranı

Kamu Denetçiliği Kurumu’nun vatandaşların çeşitli konulardaki şikâyetlerini değerlendirerek şikâyetlerin giderilmesine yönelik yaptığı önerilere idarelerin uyma oranı geçen yıl yüzde 77 oldu.

Uyum oranları 2013 yılında %20, 2014 yılında %39, 2015 yılında %37, 2016 yılında %42, 2017 yılında %65, 2018 yılında %70, 2019 yılında %75, 2020 yılında %76 olarak gerçekleşmiştir. 2021 ve 2022’de %80.

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
Antalya Haber Sunucu
meritking